Rajd Polski przeszedł do historii. Dla załóg rywalizujących w Rajdowych Mistrzostwach Europy była to jedna z najszybszych rund w kalendarzu, ciesząca się też dużą popularnością ze względu na wyjątkowy klimat, jaki tworzą tam polscy kibice. O bezpieczeństwo na rajdzie w widowiskowym stylu zadbała załoga ORLEN Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy przemierzali mazurskie szutry jako załoga funkcyjna.
Kajetanowicz to doświadczony uczestnik polskiego klasyka, jednego z najstarszych rajdów na świecie. Wygrywał tutaj aż trzykrotnie, m.in. w 2013 roku, debiutując w aucie klasy R5 na niezwykle wymagających, błotnistych oesach. Po kilku latach przerwy Kajto powrócił na mazurskie szutry, ale tym razem w wyjątkowej roli – jako załoga funkcyjna w Škodzie nowej generacji, RS Rally2. Jego celem było przede wszystkim dbanie o bezpieczeństwo rozgrywanych oesów, a także jak najlepsze poznanie nowego dla siebie auta, którym już za niespełna dwa tygodnie wystartuje w Rajdzie Sardynii, kolejnej rundzie WRC.
W tegorocznym Rajdzie Polski jechaliśmy jako samochód funkcyjny. Zabezpieczaliśmy trasy, ale także dbaliśmy o bezpieczeństwo widzów. Był to dla mnie swojego rodzaju powrót do przeszłości, do czasów, kiedy regularnie tutaj startowałem. Wygrywaliśmy tu aż 3 razy, również w klasyfikacji generalnej mistrzostw Europy. Dobre wspomnienia wróciły, to był bardzo emocjonujący czas. Mam nadzieję, że w przyszłości jeszcze się tutaj pościgamy, natomiast teraz priorytetem dla nas są mistrzostwa świata, w których regularnie startujemy – zapewnia Kajetan Kajetanowicz.
1 czerwca załoga ORLEN Rally Team pojawi się na starcie szutrowego Rajdu Sardynii, który dla Kajetanowicza i Szczepaniaka będzie drugą rundą WRC2 w tym sezonie. Oprócz nich do rywalizacji w ich kategorii przystąpi aż 37 załóg. Będą to m.in. duety: Rossel / Dunand, Solberg / Edmondson, Mikkelsen / Eriksen, Griazin / Aleksandrov, Fourmaux / Coria czy Marczyk z Gospodarczykiem. Rajd zostanie rozegrany na 19 odcinkach specjalnych o łącznej długości 322,79 kilometrów.
Jestem ciekaw, jak najbliższa walka będzie wyglądała i jak będzie się jechało nową Skodą „na ostro”. Rajd Polski to była jazda na 80-90% możliwości, czasami na twardych oponach, ponieważ na Sardynii będziemy jechać głównie na takich, więc sprawdziłem sporo ustawień. To była duża radość móc powrócić na mazurskie szutry i przede wszystkim spotkać się z kibicami, których w Mikołajkach było mnóstwo. Nasz kolejny kierunek to Sardynia. Wracamy do prawdziwego ścigania się, więc trzymajcie kciuki – mówi Kajetan Kajetanowicz.
***
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu dostępne są na:
• www.kajto.pl
• www.fb.com/EmocjeDoPelna
• www.fb.com/KajetanKajetanowicz
• www.twitter.com/Kajto_pl
• www.youtube.com/Kajtopl
• www.tiktok.com/@kajetan.kajetanowicz
***
Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979r. w Cieszynie; mieszkaniec Ustronia; od dekady zawodnik ORLEN Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy w 2015, 2016 i 2017 roku oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013. Dwukrotny Rajdowy Wicemistrz Świata WRC 2 2019 i WRC 3 2021. Trzeci najszybszy kierowca WRC 3 2020.
Aktualnie zdaniem internautów Kajetan Kajetanowicz plasuje się w piątce najlepszych sportowców naszego kraju. Nominowany w Plebiscycie na Najlepszego Sportowca Polski 2017 roku, zajął czwarte miejsce w roku 2020. Wśród finalistów XVI Gali Sportu i Biznesu 2020, w kategorii Sportowy Wizerunek Nagród Biznesu Sportowego.
Ambasador wielu kampanii społecznych: swojej autorskiej – „Bezpieczni za kółkiem” oraz ORLEN Mistrzowie w drodze, Global Compact Poland, Cała Polska Czyta Dzieciom. Odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi, laureat nagrody Fair-Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego przyznana za sportową postawę w Rajdzie Barum 2015.