Nasza oferta Folder Brown
Działalność statutowa (Komisje) Folder Brown

Dzialalnosc

Kalendarz nadchodzących imprez:

<< gru 2024 >>
pwścpsn
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Imprezy

Samochody
Kajetanowicz wystartuje w siedmiu rundach WRC2
4 marca 2024

Kajetanowicz wystartuje w siedmiu rundach WRC2

Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski) rozpoczyna tegoroczną rywalizację od Rajdu Safari. Mistrz świata WRC2 Challenger wystartuje w siedmiu rundach. Rajdowy Mistrz Świata WRC2 Challenger 2023 przystępuje do walki w nowym sezonie. Kajetan Kajetanowicz wraz z Maciejem Szczepaniakiem rywalizować będą w pełnym cyklu WRC2, a więc pojadą maksymalną możliwą liczbę siedmiu wytypowanych rund z kalendarza mistrzostw świata. Zmagania rozpoczną od Rajdu Safari, stawiając czoła afrykańskim bezdrożom w Škodzie Fabii RS Rally2. Podobnie jak w poprzednich latach samochód przygotuje dla nich sprawdzony hiszpański tuner RaceSeven. Kajetanowicz, który przyzwyczaił już fanów do tego, że lubi zaskakiwać, zaprezentował nietuzinkowe barwy na sezon 2024.

Załoga ORLEN Rally Team ostatnie pięć lat z rzędu stawała na podium WRC2, sezon 2023 kończąc na jego pierwszym stopniu i sięgając po tytuł Rajdowych Mistrzów Świata WRC2 Challenger. Kajetanowicz dopełnił nim imponującą kolekcję, składającą się z trzech tytułów mistrza Europy i czterech mistrza Polski. Zdobywając mistrzostwo świata wśród załóg niefabrycznych, Kajto przypieczętował sobie miano najbardziej utytułowanego polskiego kierowcy rajdowego. Po niezwykle udanym sezonie, w którym sześć z siedmiu startów Kajetanowicz i Szczepaniak ukończyli na podium WRC2 Challenger, przyszła pora na nowe wyzwania. Polska załoga rozpocznie od rajdu, który zasłużył na miano jednego z najtrudniejszych na świecie.

Afrykańska runda jest trzecią areną zmagań w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata. Po kultowym Monte Carlo i śnieżnej Szwecji WRC przenosi się poza kontynent europejski, gdzie zostanie rozegrany legendarny Rajd Safari. Po nim obejrzymy jeszcze dziesięć rund, w tym trzy asfaltowe – Rajd Chorwacji, Japonii oraz Europy Centralnej, który rok temu debiutował w kalendarzu WRC. Jego nietuzinkowa formuła z wytyczeniem odcinków na terytorium trzech różnych krajów cieszyła się dużym zainteresowaniem, również, w dużej mierze za sprawą dogodnej lokalizacji, wśród kibiców z Polski. W tym roku, aby oglądać rajdową rywalizację na światowym poziomie, kibice nie będą musieli jechać daleko – wystarczy, że wybiorą się na Mazury, gdzie rozegrany zostanie ORLEN 80. Rajd Polski. Najbardziej prestiżowa impreza w naszym kraju, drugi po Monte Carlo najstarszy na świecie rajd będzie gratką dla wszystkich fanów motorsportu. Kajetanowicz, który trzykrotnie wygrywał te zawody, ostatni raz w 2013 roku, zdobywając jednocześnie czwarty tytuł mistrza Polski i otwierając sobie drogę do międzynarodowych sukcesów, nie kryje zainteresowania udziałem w jego jubileuszowej edycji. Póki co Kajetanowicz potwierdził inaugurację tegorocznego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata od jednej z trzech pozakontynentalnych rund – od wymagającego Rajdu Safari.

Zaczynamy sezon od Rajdu Safari, gdzie wygrywaliśmy przez ostatnie dwa lata. Wracam jednak do Afryki z wielką pokorą, bo to nie spacerek po lesie, lecz szalenie nieprzewidywalny rajd. Planuję starty w łącznie siedmiu rundach. W ubiegłym sezonie mieliśmy tyle samo szans, które dobrze wykorzystaliśmy, zdobywając tytuł mistrza świata WRC2 Challenger. Choć zapewniałem, że ten sukces mnie nie zmieni, to z perspektywy czasu myślę, iż stało się inaczej – mam zdwojoną motywację do walki. Nigdy nie trenowałem tak wiele, bo mam świadomość, że bez tego nie zbuduję kolejnego mostu pomiędzy marzeniami a rzeczywistością. W utrzymywaniu wysokiego poziomu pomagają mi partnerzy, którzy będą wspierać moje starty w tym sezonie: partner tytularny ORLEN S.A., partner techniczny Delphi, Pirelli, ORLEN Oil, ATC CARGO S.A. oraz SJS S.A. Bardzo doceniam to, że moje współprace są długoletnie i trwałe, oparte na wzajemnym zrozumieniu potrzeb i wyzwań związanych z uprawianiem dyscypliny motorsportu, jaką są rajdy samochodowe. Zaufanie w biznesie jest bardzo ważne, a w rajdach kluczowe. Wiem też, że ogromna siła mojego zespołu pochodzi z serca ludzi, którzy w nim pracują. Razem przystępujemy do walki w nowym sezonie rajdowych mistrzostw świata 2024. To wyzwanie traktuję jako możliwość dalszego rozwoju. Mam nadzieję, że „pojedziecie” z nami – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

Zespół ORLEN Rally Team zaprezentował nowe barwy na sezon 2024. Kajetanowicz ponownie postawił na nietuzinkowy minimalizm, który rok temu zdecydowanie wyróżniał go wśród międzynarodowych rywali. Polska załoga w rajdowej Škodzie Fabii RS Rally2 w nowym oklejeniu już wkrótce wyjedzie na pierwsze w tym sezonie afrykańskie odcinki specjalne. Rajd Safari 2024 liczyć będzie 355,92 km tras i rozegrany zostanie w dniach 28-31 marca. Poprzednie zmagania na kenijskich bezdrożach Kajetanowicz i Szczepaniak dwukrotnie kończyli na najwyższym stopniu podium, wygrywając z druzgocącą przewagą nad rywalami. Z zapartym tchem kibice będą śledzić tegoroczny start załogi ORLEN Rally Team w jednym z najtrudniejszych rajdów świata.

***
Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979 roku w Cieszynie; mieszkaniec Ustronia; od dekady zawodnik ORLEN Rally Team (do roku 2022 jako LOTOS Rally Team), Rajdowy Mistrz Europy w 2015, 2016 i 2017 roku oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013. Dwukrotny Rajdowy Wicemistrz Świata WRC2 2019 i WRC 3 2021. Trzeci najszybszy kierowca WRC3 2020 oraz WRC2 Open 2022. Mistrz świata w kategorii WRC 2 Challenger w sezonie 2023.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Call Now Button