Zaczyna od Meksyku w odświeżonych barwach. Na tę wiadomość czekali polscy miłośnicy rajdów samochodowych. Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski), pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, przystąpi do rywalizacji w pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2, składającym się z siedmiu rund. Czterokrotny zdobywca podium w tych mistrzostwach tegoroczną walkę rozpocznie od Rajdu Meksyku, który odbędzie się w dniach 16-19 marca. Załoga ORLEN Rally Team pojedzie w nim sprawdzoną Škodą Fabią Rally2 evo, którą przygotuje, tak jak w ubiegłych latach, hiszpański tuner RaceSeven.
Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy oficjalnie potwierdził start w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kategorii WRC2, w której pojedzie siedem wybranych rund. Ostatnie cztery sezony Kajetanowicz za każdym razem meldował się na podium tego cyklu, dwukrotnie zdobywając tytuł Wicemistrza Świata. Ustronianin ma wysoko postawioną poprzeczkę, kibice liczą na kolejny dobry sezon Polaka i gorąco wierzą, że uda mu się wywalczyć triumf w swojej kategorii.
Tegoroczny sezon WRC zapowiada się wyjątkowo ciekawie. W całym cyklu zaplanowano trzynaście rund, z których dwie zostały już rozegrane – rajdy Monte Carlo oraz Szwecji. Wśród pozostałych jedenastu imprez pojawiły się trzy nowe pozycje. Z końcem października odbędzie się Rajd Europy Centralnej, obejmujący terytorium Niemiec, Czech i Austrii. Zastąpi on Rajd Hiszpanii, który był częścią kalendarza WRC od ponad 30 lat. W tym roku nie odbędzie się również Rajd Nowej Zelandii, ale za to organizatorzy zaplanowali dwa rajdy na zachodniej półkuli – będzie to Rajd Chile oraz Rajd Meksyku. Obserwatorów WRC czekają trzy emocjonujące asfaltowe rundy oraz osiem szutrowych, niezwykle widowiskowych, a często i ekstremalnie trudnych. W jednej z najbardziej wymagających weźmie udział załoga ORLEN Rally Team. Kajetanowicz nie kryje radości z faktu, że dla niego sezon Rajdowych Mistrzostw Świata właśnie się rozpoczyna.
Jestem bardzo szczęśliwy, że po raz kolejny spełniają się moje sportowe marzenia. Mogę stanąć do rywalizacji z najlepszymi kierowcami na świecie. Niewielki, prywatny zespół podejmuje walkę z najszybszymi konkurentami, często mającymi wsparcie fabryczne. To dzieje się naprawdę i jest możliwe dzięki wsparciu partnerów, którzy po raz kolejny udzielili mi kredytu zaufania. Dziękuję mojemu partnerowi tytularnemu PKN ORLEN za pełen profesjonalizm, zrozumienie naszych potrzeb i jasne reguły gry. Dziękuję partnerowi technicznemu Delphi Technologies oraz Pirelli, SJS, Polskiemu Związkowi Motorowemu i RallyShop.pl za kontynuowanie współpracy i tak ważną w naszych relacjach elastyczność. Mamy także na pokładzie nowych partnerów: ATC CARGO oraz marki PLATINUM ORLEN OIL i QUAZAR LOTOS OIL. Cieszę się, że mamy możliwość się rozwijać. Jestem przekonany, że wspólnie możemy walczyć o wysokie cele w tym sezonie. Już nie mogę się doczekać rywalizacji na odcinkach specjalnych. Zaczynamy niebawem – od Rajdu Meksyku. Trzymajcie za nas kciuki – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
PKN ORLEN od lat jest zaangażowany w szeroki wachlarz dyscyplin motorsportowych, które w naturalny sposób łączą się z naszą działalnością biznesową. Produkty koncernu trafiają dzisiaj do blisko 100 krajów na sześciu kontynentach, dlatego konsekwentnie szukamy projektów sponsoringowych o globalnym potencjale marketingowym takich jak Rajdowe Mistrzostwa Świata, które systematycznie śledzi około 250 mln kibiców na całym świecie. Cieszymy się, że Kajetan Kajetanowicz, najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy rozpoczyna swój pierwszy pełny sezon w barwach ORLEN Rally Team – mówi Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN.
Meksykańska runda mistrzostw świata rozgrywana jest w wysokich pasmach łańcucha górskiego Sierra Madre. Miejscami kierowcy przemierzają piaszczyste drogi na wysokości nawet 2700 m n.p.m. w temperaturze sięgającej 30°C. Rzadkie powietrze obciąża organizm kierowców, a także serca ich samochodów. Kajetan Kajetanowicz pojedzie Rajd Meksyku sprawdzonym samochodem Škoda Fabia Rally2 evo.
Zespół ORLEN Rally Team zaprezentował oklejenie samochodu na sezon 2023. Charakteryzuje je ponadczasowa, klasyczna elegancja. Bez wątpienia rajdówka trzykrotnego Mistrza Europy w swojej beżowej, minimalistycznej odsłonie będzie wyróżniać się na tle aut konkurentów.
***
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu dostępne są na:
• www.kajto.pl
• www.fb.com/EmocjeDoPelna
• www.fb.com/KajetanKajetanowicz
• www.twitter.com/Kajto_pl
• www.youtube.com/Kajtopl
• www.tiktok.com/@kajetan.kajetanowicz
***
Kajetan Kajetanowicz – Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979r. w Cieszynie; mieszkaniec Ustronia; od dekady zawodnik ORLEN Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy w 2015, 2016 i 2017 roku oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013. Dwukrotny Rajdowy Wicemistrz Świata WRC 2 2019 i WRC 3 2021. Trzeci najszybszy kierowca WRC 3 2020.
Aktualnie zdaniem internautów Kajetan Kajetanowicz plasuje się w piątce najlepszych sportowców naszego kraju. Nominowany w Plebiscycie na Najlepszego Sportowca Polski 2017 roku, zajął czwarte miejsce w roku 2020. Wśród finalistów XVI Gali Sportu i Biznesu 2020, w kategorii Sportowy Wizerunek Nagród Biznesu Sportowego.
Ambasador wielu kampanii społecznych: swojej autorskiej – „Bezpieczni za kółkiem” oraz ORLEN Mistrzowie w drodze, Global Compact Poland, Cała Polska Czyta Dzieciom. Odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi, laureat nagrody Fair-Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego przyznana za sportową postawę w Rajdzie Barum 2015.
Kajetanowicz i Szczepaniak na czwartym z rzędu podium Rajdowych Mistrzostw Świata w klasyfikacji rocznej!
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zakończyli sezon Rajdowych Mistrzostw Świata 2022 na trzecim miejscu w kategorii WRC 2. Dla załogi ORLEN Rally Team było to czwarte z rzędu podium na finiszu zmagań. Wcześniej Polacy w czołowej trójce meldowali się w 2019, 2020 i 2021 roku. Tegoroczny sukces smakował jednak wyjątkowo, bo aby go osiągnąć nasi reprezentanci musieli pokonać blisko 130 załóg sklasyfikowanych w najliczniejszej kategorii światowego czempionatu.