W związku z wejściem w dn. 19.01.2013r. w życie Ustawy o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2011r. nr 30, poz. 151 ze zm.) oraz właściwych aktów wykonawczych – rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2012r. poz. 1019) oraz rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2012r. poz.995), powstał obowiązek odbycia części zajęć w ramach kursu dla kandydatów na instruktorów/wykładowców/egzaminatorów w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy stopnia wyższego.
Każdy kandydat na instruktora/wykładowcę/egzaminatora na podstawie – odpowiednio – § 22, ust. 2 pkt 7 i § 42, ust. 2 pkt 8 w/w rozporządzeń powinien odbyć w ODTJ stopnia wyższego 2 godziny zajęć teoretycznych i 5 godzin zajęć praktycznych z zakresu techniki i taktyki jazdy.
Automobilklub Polski Centrum Szkoleń Motorowych Sp. z o.o. posiada wymagany wpis w Urzędzie Wojewódzkim, niezbędną infrastrukturę, długoletnie doświadczenie i wysoko wykwalifikowaną kadrę gwarantującą w pełni profesjonalne, sprawne i efektywne przeprowadzenie kursu po przystępnych cenach.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkoleń z przeznaczeniem i działaniem systemów bezpieczeństwa czynnego pojazdu w zależności od różnych prędkości i zmiennych warunków na drodze.
Sposób realizacji
W trakcie ćwiczeń uczestnicy szkolenia badają zachowania samochodów o różnych właściwościach trakcyjnych i różnej mocy. Ćwiczenia realizowane są z włączonymi i wyłączonymi systemami bezpieczeństwa czynnego, a podczas zadań uzależnionych od różnych prędkości wykorzystywana jest fotocela.
Ze względów bezpieczeństwa i w trosce o wysoką jakość szkoleń jeden instruktor techniki jazdy przypada maksymalnie na 3 osoby szkolone i zawsze jest obecny wewnątrz pojazdu.
Na całym obiekcie znajduje się jednocześnie nie więcej niż 5 pojazdów. W szkoleniu wykorzystywany jest również symulator dachowania i symulator zderzeń.
Czas szkolenia
Dzień szkoleniowy trwa 7,5 godziny – 2 godziny zajęć teoretycznych, 5 godzin zajęć praktycznych i półgodzinna przerwa obiadowa.
Przykładowe ćwiczenia
Tematyka: sytuacje awaryjne na drodze
– porównywanie długości drogi hamowania podczas hamowania awaryjnego z różnych prędkości,
– hamowanie w zakręcie.
Tematyka: badanie właściwości trakcyjnych pojazdu
– przejazd przez zakręt z różnymi prędkościami w warunkach obniżonej przyczepności,
– zjawisko pod- i nadsterowności w zależności od charakterystyki trakcyjnej pojazdu.
Zapewniamy:
– 7 godzin szkolenia (2 godz. teorii i 5 godz. praktyki),
– pojazdy i symulatory używane podczas szkoleń,
– zimne i gorące napoje podczas szkolenia,
– dwudaniowy obiad dla każdego uczestnika kursu i osób towarzyszących (kierowca, opiekun grupy),
– stosowne zaświadczenie potwierdzające odbycie szkolenia.
Zapraszamy do współpracy podmioty prowadzące kursy dla kandydatów na instruktorów/wykładowców i kandydatów na egzaminatorów.
Informacje:
Biuro Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy
tel/fax: 22 873 24 27
tel. kom: 510 100 290
e-mail: biuroodtj@automobilklubpolski.pl
ul. Powstańców Śląskich 127, 01-355 Warszawa