Trwają ostatnie prace organizacyjne związane z 37. Rajdem Polskie Safari, 4. rundą Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, 4. rundą Pucharu Polski Samochodów Terenowych oraz 4. rundą Pucharu Polski w Rajdach Baja 2017.
Na stronie www.rajdpolskiesafari.pl ukazał się „Przewodnik rajdowy”. Znaleźć w nim można wiele interesujących informacji.
Dla mieszkańców i kibiców bardzo ważną informacją jest, które odcinki dróg będą w niedzielę zamknięte i w jakich godzinach. Można to sprawdzić na zamieszczonych mapkach, co pozwoli to na zaplanowanie poruszania się: dojazdu do domu czy na odcinek specjalny. Ułatwieniem są także zamieszczone schematy Badania Kontrolnego, Startu Honorowego na Rynku w Przasnyszu, Parku Serwisowego oraz Przegrupowania w Chorzelach. Harmonogram rajdu pozwoli natomiast wytyczyć trasę tym, którzy zamierzają obejrzeć jak najwięcej.
Jazda terenowa pojawiła się w Automobilklubie Polski jeszcze przed II wojną światową. Organizowane przez Automobilklub terenówki budziły, ze zrozumiałych względów, zainteresowanie władz wojskowych” – tak zaczyna się rozdział poświęcony historii tej dyscypliny sportu. Z obszernego tekstu można się także dowiedzieć, jak przebiegała rywalizacja w poprzednich 36. edycjach Rajdu Polskie Safari.
Autorzy „Przewodnika” przypominają także zasady bezpiecznego oglądania przebiegu zawodów, wskazują miejsca, w których w żadnym wypadku nie można stać.
„Przewodnik rajdowy” jest na razie w formie elektronicznej, ale w sobotę i niedzielę będzie go można otrzymać w formie drukowanej. A to się przyda także z tego powodu, że znajduje się w nim lista zgłoszeń do zawodów.
Praktycznie wszystko jest już zapięte na „ostatni guzik”. Posiadamy wszystkie niezbędne dokumenty potrzebne do przeprowadzenie imprezy: zgody i uzgodnienia, plan zabezpieczenia. Przy rajdzie pracować będzie kilkaset osób, którzy dbać będą o jego prawidłowy i bezpieczny przebieg. Terenowe trasy wymagają specjalistycznego sprzętu: musimy mieć karetki pogotowia, wozy straży pożarnej z napędem na cztery koła, inne niż te, które poruszają się po normalnych drogach. Mogą być potrzebne ciągniki, bowiem pojazdy uczestników mogą się „zakopać” czy popsuć, blokując przejazd innym. Trasa będzie otaśmowana na przestrzeni kilkudziesięciu kilometrów. Ktoś tą taśmę musi rozwiesić… To wszystko ogromna logistyka, z której nie wszyscy zdają sobie sprawę. Chciałbym gorąco podziękować księżom Proboszczom z Parafii leżących nieopodal trasy naszego rajdu. Zechcieli oni podczas Mszy św. w ostatnią niedzielę przed rajdem odczytać skierowany przez nas list, albo opowiedzieć Wiernym o naszym rajdzie oraz zasadach bezpiecznego zachowania się podczas zawodów. Właśnie bezpieczeństwo zarówno startujących, oglądających, jak i przypadkowych osób jest dla nas sprawą nadrzędną. Nie zapominamy o władzach i samorządzie powiatu przasnyskiego oraz gmin przez które przebiega trasa rajdu, są nam bardzo pomocne przy organizacji rajdu. – powiedział Marek Jaczewski, Dyrektor 37. Rajdu Polskie Safari 4. rundy RMPST, RPPST, PPRB .