Organizatorem cyklu imprez turystyczno-nawigacyjnych pn. „Nawigacyjne Bemowo” jest Komisja Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski.
Automobilklub Polski, ul. Powstańców Śląskich 127, 01-355 Warszawa
NIP: 527-010-50-71, e-mail: turystyka@automobilklubpolski.pl
Celem cyklu imprez jest szerzenie kultury motoryzacyjnej, podnoszenie umiejętności prowadzenia samochodu, czytania mapy i orientacji w terenie oraz sportowa rywalizacja w dyscyplinach nawigacji i turystyki samochodowej.
W sezonie 2017 zostanie rozegranych 7 rund cyklu „Nawigacyjne Bemowo”.
Imprezy (rundy) zaliczane do cyklu „Nawigacyjne Bemowo” w sezonie 2017:
1. January 2017 – 5 lutego 2017 r.
2. Zamieć 2017 – 19 lutego 2017 r.
3. Rajd Pań 2017 – 11 marca 2017r.
4. Piknik 2017 – 23 kwietnia 2017 r.
5. Majówka 2017 – 20 maja 2017 r.
6. Zabytkiem po Bemowie 2017 – 25 czerwca 2017 r.
7. Jesienny Liść 2017 – 24 września 2017r.
Terminy rozgrywanych rund mogą ulec zmianie. O ewentualnych zmianach terminów Organizator poinformuje odpowiednim komunikatem.
Uczestnikiem imprez należących do cyklu „Nawigacyjne Bemowo” jest załoga (kierowca i pilot), która zgłosi organizatorowi w przewidzianym terminie swój udział i dokona niezbędnych formalności (zgodnie z komunikatem organizatora/regulaminem uzupełniającym), w tym opłaty startowej.
Samochód uczestniczący w imprezie musi być sprawny technicznie oraz musi spełniać wymagania wynikające z Prawa o Ruchu Drogowym dopuszczające go do ruchu na drogach publicznych Rzeczpospolitej Polskiej, a kierowca obowiązany jest posiadać przy sobie wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu i dopuszczające pojazd do ruchu po drogach publicznych, oraz obowiązkowe ubezpieczenie OC.
Załoga zgłaszająca się na konkretną imprezę (rundę) cyklu zobowiązana jest do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie internetowej imprezy, zgodnie z zaleceniami na niej zamieszczonymi oraz dokonania opłaty dopuszczającej do startu. W koszt opłaty startowej wchodzi kwota wpisowego, zapewniająca otrzymanie materiałów startowych oraz koszt cateringu.
Potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia do imprezy jest umieszczenie załogi na opublikowanych listach: zgłoszeń oraz startowej, na stronie internetowej imprezy, po zamknięciu 2. terminu zgłoszeń.
Do dnia poprzedzającego imprezę wszelkie pytania i prośby o informacje można przesyłać na adres: turystyka@automobilklubpolski.pl
Biuro Rajdu w dniu imprezy usytuowane będzie w siedzibie Automobilklubu Polski na ul. Powstańców Śląskich 127, chyba że na stronie internetowej imprezy zostanie podana inna lokalizacja.
Ramowy program każdej imprezy cyklu „Nawigacyjne Bemowo” oraz osoby funkcyjne: Dyrektor Rajdu, Autor Trasy, Kierownik Prób SZ, Kierownik Komisji Obliczeń zostaną podane na stronie internetowej imprezy minimum na 2 tygodnie przed terminem jej rozpoczęcia.
Runda cyklu „Nawigacyjne Bemowo” może składać się z 2 do 4 odcinków.
Maksymalny limit spóźnień na odcinku wynosi 45 minut.
Łączny limit spóźnień w rundzie składającej się z 2 odcinków wynosi 60 minut.
Łączny limit spóźnień w rundzie składającej się z 3, 4 odcinków wynosi 90 minut.
1. Za każdą zakończoną minutę wcześniejszego lub późniejszego przyjazdu na PKC :
• od 1 ‐ 10 minut ‐ 5 pkt
• od 11 ‐ 45 minut ‐ 10 pkt
• Za przekroczenie limitu spóźnień na odcinku ‐ 10 000 pkt.
2. Za niewłaściwy przejazd trasy stwierdzony przez:
• brak wizy na PKP ‐ 100 pkt.
• pobranie niewłaściwej wizy PKP ‐ 60 pkt.
3. Za niewystartowanie do odcinka ‐ 80 000 pkt.
4. Za błędne odpowiedzi w teście z BRD i pomocy przedmedycznej (max. 10 pytań) ‐ łącznie do ‐ 200 pkt.
W przypadku wszystkich niepoprawnych odpowiedzi lub nie przystąpienia do zadań z BRD i pomocy przedmedycznej ‐ 2 000 pkt. karnych.
5. Za konkurencje dodatkowe ‐ max. do 100 pkt. za wszystkie konkurencje dodatkowe łącznie.
6. Za braki lub błędne odpowiedzi z testu turystycznego (niezależnie od ilości pytań), łącznie do ‐ 500 pkt.
7. Za niestosowanie się do uwag organizatorów i sędziów, niesportowe zachowanie wobec współuczestników rajdu, zmianę pojazdu lub składu załogi ‐ dyskwalifikacja.
8. Komunikowanie się załóg między sobą podczas trwania imprezy jest zabronione i podlega karze, którą nadaje jury.
Punktację prób sprawności kierowania pojazdem stanowi suma punktów wynikająca z czasu przejazdu próby zgodnie ze schematem, oraz punktów karnych za błędy popełnione w czasie wykonywania próby:
1. za każde ukończone 0,1 sek. przejazdu próby ‐ 0, 1 punktu.
2. za przewrócenie lub przesunięcie słupka poza jego obrys ‐ 5 pkt.
3. za niewystartowanie do próby, błędne przejechanie próby, nieprawidłowe pokonanie próby ‐ „TARYFA” ‐ 200 pkt.
4. za popełnienie FALSTARTU ‐ 5 pkt.
5. przekroczenie linii „mety stop” ‐ 5 pkt.
6. za każdą próbę, do której zawodnik nie wystartował zostanie naliczona „TARYFA” ‐ 200 pkt.
Kierowca, który uzyskał w swej kategorii najlepszy wynik otrzymuje 0 pkt. Pozostali, liczbę punktów odpowiadającą różnicy między uzyskanym wynikiem a najlepszym wynikiem, jednak nie więcej niż 200 pkt.
W poszczególnych rundach cyklu zwycięża załoga, która uzyska najmniejszą ilość pkt. karnych. W przypadku równej ilości pkt. decyduje lepszy wynik załogi – kolejno za: PKP-y, PKC, SZ. Punkty w klasyfikacji generalnej przypisane są oddzielnie kierowcy i pilotowi, którzy niezależnie mogą walczyć o nagrodę główną.
Do klasyfikacji generalnej cyklu uczestnicy imprezy /osobno kierowca i pilot/ otrzymują:
• za I miejsce 100 pkt.
• za II miejsce 97 pkt.
• za III miejsce 95 pkt.
• za IV miejsce 93 pkt.
• za następne miejsca kolejno o 1 pkt. mniej.
Zwycięzcy rund cyklu otrzymują puchary (kierowca i pilot) za pierwsze trzy miejsca.
W rundach uczestnicy mogą być uhonorowani dodatkowymi nagrodami, w zależności od postanowień organizatora.
Zawodnik (kierowca/pilot) który uzyska największą liczbę punktów pucharowych z 6 z pośród 7 rund cyklu zdobywa Puchar Zdobywcy Cyklu „Nawigacyjne Bemowo”. Analogicznie przyznane zostają puchary za II i III miejsce w cyklu. W przypadku równej ilości punktów o miejscu w całym cyklu decydować będzie kolejno: ilość startów w rundach, ilość lepszych miejsc w rundach, lepszy wynik osiągnięty na próbach SZ.
Pośród zawodników, którzy wzięli udział (wystartowali) w 6 z 7 rund pucharowych zostanie rozlosowana nagroda główna. O nagrodzie głównej uczestnicy cyklu zostaną powiadomieni komunikatem organizatora.
W skład jury każdej imprezy cyklu wchodzi dyrektor imprezy i dwóch przedstawicieli Komisji Sportów Popularnych i Turystyki Automobilklubu Polski. Postanowienia Jury są ostateczne i nie podlegają protestom.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe w czasie trwania imprezy, zarówno wobec uczestników, sprzętu jak i osób trzecich. Zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego i zasad bezpiecznej jazdy.
KSPiT AP, Warszawa, 06.02.2017