Tegoroczną piątą rundę pucharu WRPP 2021 wirtualni kierowcy zapamiętają niestety na bardzo długo. Rajd przez tragedię jaka wydarzyła się w realnym odpowiedniku został skrócony do 5 odcinków specjalnych.
Na liście startowej widniało 156 zawodników z czego 106 stanęło na linii startu.
5 rundę WRPP 2021 wygrał Grzegorz Parchański za kierownicą VW Polo GTI R5, który stoczył fantastyczną walkę z Piotrem Walczakiem (Citroen C4 WRC 2008). Tych dwóch kierowców na mecie dzieliło zaledwie + 3,81 sek. ! Na trzecim miejscu rajd ukończył Marcin Piękoś, który do drugiego miejsca stracił zaledwie + 3,75 sek. ! Oznacza to że czołowa trójka zmieściła się w 8 sekundach !
Podsumujmy zatem wyniki naszych kierowców w Rajdzie Śląska 2021.
W klasie WRC rajd zdominował Piotr Walczak wygrywając z przewagą +25,43 sek. nad drugim zawodnikiem z zespołu Car Speed Racing RBR Team Michałem Krukiem. Tomasz Wach za kierownicą Skody Fabii WRC 2006 ukończył rajd na 4 miejscu ze stratą zaledwie + 0,12 sek. do trzeciego Macieja Folty z zespołu AK-Sport Rookie Rally Team.
W klasie RC2 Marcin Piękoś zajął 2 miejsce ze stratą + 7,56 sek. do Grzegorza Parchańskiego z zespołu Car Speed Racing RBR Team. Piotr Gazda (Skoda Fabia R5 evo) ukończył rajd na 7 miejscu ze stratą + 50,20 sek. do lidera. Michał Czernicki również za kierownicą Skody zajął 9 miejsce w klasie ze stratą + 1:01:88 sek. do lidera. Marcin Pyszny niestety nie dotarł do mety 5 rundy WRPP.
Przechodzimy już do klasy RC3 w której Jakub Marnik (Honda Civic Type R(FN2) R3) stoczył fantastyczny pojedynek z Rafałem Ruszkiewiczem (Renault Clio IV R3T) z zespołu Killaz Motorsport. Tą dwójkę na mecie dzieliło zaledwie + 0,50 sek. ! Tuż za czołową dwójką dojechał Artur Hazuka (Honda Civic Type R(FN2) R3). Kierowca naszego zespołu stracił + 7,12 sek. do Jakuba. Zatem czołowa trójka zmieściła się w 7 sekundach ! Warto również wspomnieć iż Rafał z Arturem walczą o tytuł w klasie RC3 i na pewno nie zamierzają odpuszczać do końca sezonu. Tomasz Rajewski (Renault Clio IV R3T) ukończył rajd na 8 miejscu.
W klasie RC4 tylko Piotr Banaszek za kierownicą Peugeota 208 Rally4 dotarł do mety na 8 miejscu ze stratą prawie trzech minut do lidera. Mariusz Domanus, Mariusz Furtek oraz Rafał Majka niestety nie ukończyli rajdu.
W klasie samochodów historycznych Dariusz Jakubczyk (Toyota Celica 2000GT-FOUR RC (ST185) GrpA) ukończył rajd na 3 miejscu ze stratą +43,09 sekundy do lidera Mateusza Sznajderskiego również za kierownicą Toyoty z zespołu Killaz Motorsport. Maciej Mynarski niestety nie pojawił się na starcie 5 rundy WRPP.
Tekst: Jakub Marnik