27. Rajd Rzeszowski był bardzo trudna próbą dla Jakuba Brzezińskiego. Kierowca Automobilklubu Polski i lider klasyfikacji RSMP otrzymał bowiem po pierwszym etapie od ZSS karę dwóch minut. Winny zdarzenia był mechanik zespołu, który prowadząc Skodę Fabię R5 do Parku Ferme pomylił trasę.
Rywalizujący z Grzegorzem Grzybem oraz Tomaszem Kasperczykiem o zwycięstwo w klasyfikacji RSMP Colin spadł na dalsze miejsce. Jednak drugiego dnia spisywał się wyśmienicie: wygrał cztery odcinki specjalne i ostatecznie ukończył rajd na drugim miejscu za Grzybem (całe zawody wygrał Nikolaj Griazin nie klasyfikowany w RSMP).
Dodatkowo Brzeziński zyskał pięć punktów za zwycięstwo na Power Stage. Dzięki temu prowadzi nadal w punktacji mistrzostw kraju ze spora przewagą nad konkurentami.
Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) zajęli w RSMP czwarte, Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Subaru Impreza STi) – piąte (plus punkt za Power Stage), Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Hyundai i20 R5) – dziewiąte miejsce.
Kamil Bolek i Marcin Gaś (Peugeot 208 R2) byli drudzy, a Piotr Białowąs – pilot Łukasza Lewandowskiego (Peugeot 208 R2) trzeci w klasie 4.
W klasie Open N triumfował Wojtek Chuchała. Kacper Terlikowski (Mitsubishi Lancer) zajął czwarte, a Marek Nowak i Adam Grzelka (Mitsubishi Lancer) – piąte miejsce.
W Open 2WD+ Sławomir Strychalski został sklasyfikowany (Nissan 350Z) na 3, Pan Jarek (Lada 2105 VFTS) – na 5, a Marek Mularczyk (Fiat Punto) – na 6 pozycji.
W Motul Historycznych rajdowych Mistrzostwach Polski na podium klasyfikacji generalnej stanęło dwóch kierowców AP. Dawid Smółka (BMW E30 318 IS) był drugi, a Arkadiusz Kula (Renault Megane Maxi) – trzeci.
Metę w Rzeszowie osiągnęli także: Michał Pryczek (Subaru Impreza GC8 555), Krzysztof Głowala (Mazda 323 GTX), Marcin Grzelewski (Ford Escort mk2 RS), Aleksandra Kujawa (Honda Civic), Witold Molicki (Łada 2107), Mirosław Miernik (Fiat Abarth 131 Rally).
Fot.: Kamil Cichocki