W niedzielę 8 kwietnia Komisja Pojazdów zabytkowych Automobilklub Polski zorganizowała oryginalny rajd. Motywem przewodnim imprezy były stare polskie komedie, na co zresztą wskazywała nazwa rajdu – Matka siedzi z tyłu.
Trasa rozpoczynała się na parkingu leśnym w Palmirach, znanym w latach 90. z nagrywania testów do programu Auto Magazyn. Prawie 70 pojazdów miało za zadanie przejechać 100 km trasy przez Czosnów, Wiersze, Roztokę, Kępiaste, Julinek, Leszno, Błonie. Metą była siedziba Automobilklubu Polski.
Po drodze oprócz tradycyjnych zadań nawigacyjnych należało wykazać się znajomością filmów. Należało wykonać jaskółkę w stylu Krzysztofa Kowalewskiego, rozpoznać samochody z filmów „Miś” i „Nie lubię poniedziałku”, na żywych punktach poszukać matki, która siedziała z tyłu oraz osoby podejrzanej w czerwonym kapeluszu. Było także rozpoznawanie fryzury Ryszarda Ochódzkiego z tarasu widokowego i strzelanie w okienko zupełnie jak robił to młody Deyna.
Podczas dłuższego postoju w Julinku odbyła się prosta próba SZ. Przy okazji zwiedzono muzeum cyrkowe.
Zwycięzcy w klasach:
Pre1955 – Artur Węgler – Renault KJ (MAK)
Pre1975 – Bartłomiej Kossowski – Saab 96 Sport (AK Polski)
Post1975 – Maciej Bień – Simca 1100 (AK Polski)
Open – Jarosław Michalski – Volvo 940 (NZ)
Motocykle Pre1975 – Dariusz Pająk – SHL M17 Gazela (AK Polski)
Post1975 – Marek Bulski – Yamaha – (AK Śląski)
Konkurs elegancji – Łukasz Roterman – Citroen CX (SOS PZMot)
Najciekawszy samochód – Jan Kasprzycki – Datsun 100A (AK Polski)
27.03.2018
„Matka siedzi z tyłu”. Z pozoru to dziwna nazwa rajdu, ale każdy kto pamięta komedie Stanisława Barei będzie wiedział o co chodzi.A chodzi oczywiście o kwestie Jana Kociniaka z początku filmu „Miś”. I właśnie kultowe polskie komedie będą główną atrakcją tej imprezy. Wiele zdradzać nie możemy, ale zapewne ci, którzy uwielbiają polskie kino będą zadowoleni.
Impreza odbędzie się 8 kwietnia 2018 roku.
Start: parking leśny w Palmirach znany z testów programu Auto Magazyn oraz mety I Festiwalu Nitów i Korozji (ok. 1 km po lewej stronie od szosy gdańskiej).
Harmonogram:
9.00 – 9.40 – Biuro rajdu, parking w Palmirach.
9.45 – 10.00 – Odprawa, Palmiry
10.01 – start pierwszej załogi
12.01 – meta pierwszej załogi w Julinku (Park Rozrywki Julinek)
13.01 – start pierwszej załogi do odcinka drugiego
16.01 – meta pierwszej załogi na Autodromie AP na Bemowie.
ok. 17.00 – 17.20 – wyniki, rozdanie nagród.
Na mecie odbywać się będzie Rozpoczęcie sezonu Youngtimer Warsaw. Zawodnicy startujący w rajdzie mogą wjechać na teren zlotu bezpłatnie.
W przerwie rajdu uczestnicy imprezy odwiedzą Park Rozrywki Julinek: www.julinek.com.pl/
Do startu uprawnione są wszystkie pojazdy wyprodukowane do 1988 roku włącznie. Organizator może przyjąć nowszy samochód do rajdu po uzgodnieniu. Wówczas wystartuje on w klasie Open (bez punktów do MOWPZ).
Koszt rajdu:
Załoga 2-osobowa zrzeszona w PZM: 70 zł
Załoga 2 osobowa niezrzeszona w PZM: 80 zł
Każda dodatkowa osoba w załodze 15 zł.
Przypominamy, że rajd będziemy sprawdzać waszą wiedzę z zakresu polskich komedii (głównie Stanisława Barei). Warto przed rajdem obejrzeć Misia, Bruneta wieczorową porą, Co mi zrobisz jak mnie złapiesz? czy Poszukiwany, Poszukiwana. Zadania nie będą trudne, znawcy filmów nie będą mieli problemów z zadaniami.
Trasa rajdu będzie wynosiła ok. 100 km. Nie będzie szutrów, ale będzie kilka odcinków o słabych asfaltach oraz z progami zwalniającymi.