8 runda Wirtualnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata zawitała do naszych Czeskich sąsiadów. Wirtualni kierowcy co roku bardzo chętnie powracają na niesamowicie wymagające asfaltowe odcinki specjalne Rajdu Barum. Na zawodników czekało 15 wyboistych oraz bardzo szybkich odcinków specjalnych. Do rajdu zgłosiło się 230 zawodników a na mecie w Czeskim Zlinie dotarło jedynie 68. To tylko obrazuje jak ciężki i wymagający jest to rajd.
Barum Czech Rally Zlin padł łupem Adriana Sadowskiego z zespołu Killaz Motorsport. Kierowca Hyundaia i20 Coupe WRC 2020 wygrał rajd z przewagą +1:29.10 sek. nad drugim Tomaszem Wachem z zespołu AUTOMOBILKLUBU POLSKI WRT. Na trzecim stopniu podium uplasował się Jakub Marnik również kierowca zespołu AUTOMOBILKLUBU POLSKI WRT ze stratą +2:10.88 sek. do lidera. Obaj kierowcy naszego zespołu za kierownicą Citroenów C3 WRC 2017. Warto również dodać iż Tomasz Wach wygrał ostatni dodatkowo punktowany odcinek rajdu Power Stage drugi na tym odcinku był Jakub Marnik ze stratą +0.51 sek. a trzeci Adrian Sadowski ze stratą +1.40 sek. do Tomka. Trzech kierowców w 1.4 sekundy na prawie 15 kilometrowym odcinku specjalnym Majova 2 !
W klasyfikacji generalnej pucharu Tomasz Wach zrównał się punktami z Tobiasem Hultem , oboje zgromadzili po 88 pkt. i powoli gonią lidera Adriana Klimasa, który wciąż prowadzi w Mistrzostwach z dorobkiem 108 pkt. Tuż za Tomasz i Tobiasem jest Petr Kobovsky, który na swoim koncie zgromadził 85 pkt.
W klasyfikacji zespołowej Killaz Motorsport lideruje w mistrzostwach z dorobkiem 890 pkt. Drugie miejsce zajmuje AK-Sport Rookie Rally Team, którzy na swoim koncie posiadają 692 pkt. Na trzecim miejscu znajduje się Automobilklub Polski WRT z dorobkiem 547 pkt.
Pora podsumować występ naszych zawodników w tym Czeskim klasyku.
W klasie RC1 Tomasz Wach ukończył rajd na drugim miejscu w klasie z przewagą +41.79 sek. nad trzecim Jakubem Marnikiem. Tak więc świetny występ zespołowy naszych zawodników ! Obaj meldują się na podium generalki rajdu oraz klasy RC1.
W klasie RC2 bardzo dobre drugie miejsce zajął Marcin Piękoś, który trasy Czeskiego klasyka przemierzał za kierownicą Skody Fabii R5 evo. Do lidera stracił +36.96 sek. Na świetnym 5 miejscu rajd ukończył Piotr Walczak ze stratą +1:34.92 sek. do lidera. W użyciu była również Skoda Fabia R5 evo. Marcin Pyszny po wypadku niestety nie ukończył rajdu.
Z kolei w klasie RC3 świetne drugie miejsce ze stratą +23.14 sek. do lidera zajął Artur Hazuka za kierownicą Hondy Civic Type R(FN2) R3. Na 7 miejscu za kierownicą Renault Clio IV R3T dojechał Tomasz Rajewski. Adam Mendoń po wypadku niestety nie ukończył zawodów.
Klasa RC4 to dobre 5 miejsce Rafała Majki (Peugeot 208 Rally4), na 8 miejscu sklasyfikowany został Mariusz Domanus (Peugeot 208 Rally4) a na 10 Piotrek Banaszek (Ford Fiesta Rally4). Oskar Maćkowiak oraz Mariusz Furtek niestety nie ukończyli zawodów.
Natomiast w klasie samochodów historycznych Dariusz Jakubczyk (Toyota Celica 2000GT-FOUR RC (ST185) GrpA) ukończył rajd na świetnym drugim miejscu ze stratą +24.52 sek. do lidera. Maciej Mynarski niestety nie dotarł do mety rajdu.
Bardzo dobry rajd w wykonaniu naszych zawodników !
W każdej z klas zdobyliśmy bardzo dobre punkty do klasyfikacji indywidualnych oraz zespołowej.
Kolejnym rajdem będzie Rally RACC Catalunya, który startuje już 25 października.
Zapraszamy do obejrzenia przejazdów Tomasza Wacha oraz Jakuba Marnika z 15 dodatkowo punktowanego odcinka Majova 2, których na mecie dzieliło 0,5 sek.!
Przejazd Tomasza: www.youtube.com/watch?v=AhxJAx3zsSU&t=1s
Przejazd Jakuba: www.youtube.com/watch?v=I82zNC3zusg
Autor Tekstu: Jakub Marnik